منتديات مكرم للحب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

نكت مضحكة و مسلية

كاتب الموضوعرسالة
الحياة بدونك عذاب

الحياة بدونك عذاب

نكت مضحكة و مسلية Empty
مُساهمةموضوع: نكت مضحكة و مسلية   نكت مضحكة و مسلية I_icon_minitimeالثلاثاء يوليو 15, 2008 2:12 pm

1 _ واحد صعيدي ماشي في الشارع لقى قشرة موز ... قال
ييييه حتزحلق تاني

2_ بلدياتنا نجح في انتخابات مجلس الشعب، ففي اول جلسة قاعد جنب واحد افندى فالأفندى عزم
عليه بسيجارة مارلبورو، وبعد شويه بيسالوا إيه رأيك في الديمقراطية ياحاج؟؟.. فرد الحاج : والله أحسن من الكيلوبترا

3_واحد صعيدى لقى حديدة مدورة فقال اخرمها واعملها ربع جنية فراح للسمكرى وقاله
اخرمها. السمكرى قاله هتتكلف ربع جنية. قاله اخرمها وخدها

4_مرة اثنين مساطيل سرقو بنك واحد بيقول ما تيجى نعد الفلوس الثانى قال
يا عم وتتعب نفسك ليه بقرة نعرف من الجرأد

5_مره 3 صعيده نزلو مصر قالو احنا نروح لمسؤل كبير فى الدوله علشان نشوف حل فى موضوع النكت الى بتتقال علينا فراحو

المسؤل قال انا مقدرش امسك لسان الشعب فقالو احنا نخلى كل واحد يقول لينا نكته لو قال صعيدى نقتله اول واحد قال مره واحد صعيدى اضرب بلنار والتانى قال مره واحد صعيدى بردو ضربوه بلنار التالت قال مره واحد مصرى قالو ايوه هو ده شربوه شاى واكلوه وقالو ها كمل قال مره واحد مصرى ضرب واحد صعيدى على قفاه ضربوه بلنار

6_ابو العربى بيفشر على جماعة بيقول لهم:انا كنت قاعد امبارح مع ابو جهل وابو لهب لما لقاهم مش مصدقين فقال
حتى اسألو ابنى نادوا لابنه وسالوه محبش يكدب ابوه ولا يطلع كداب
قال لهم انا مش باحب الكذب انا مشفتش حد مع ابويا بس شفت عربية راكنة قدام بيتنا مكتوب عليها ملاكى قريش

7_واحد صعيدي مراته خلفت توأم تاني يوم قتلها بيسألوه قتلتها ليه قال لهم
مش عاوزة تعترف مين ابو العيل التاني

8_مره واحد ابنه بلع فتاحة فكلم الدكتور و قال له ابنى بلع فتاحة فقاله الدكتور
اقلبه لحد مأجى و بعدين الرجل كلم الدكتور و قاله ماتجيش أنا لاقيت فتاحه تانيه

9_واحد بلدياتنا دخل محل أدوات كهربية فسأل صاحب المحل قالوا
عندك تلفزيونات ملونه قالوا :أيوا
قالوا :طب أديني واحد أحـمر

10_وحدة وحشة بتقول لزوجها انا نفسى ابقى عصفورة فقال الزوج
وانا نفسى ابقى بندقية

11_مرة فيه واحد يباني وواحد عراقي وواحد صعيدي وقعوا من الطيارة ونزلوا في البحر فيه واحد منهم لقي
خاتم سليمان فطلعلهم عفريت قلهم شبيكم لبيكم عبدكم وملك ايديكم انتم كل واحد فيكم يطلب امنيه واحده وانا هانفذها الياباني قاله انا عايز ارجع بلدي والعراقي قاله انا عايز ارجع بلدي فرجعهم فاضل الصعيدي قاله دول سبوني لوحدي رجعهوملي تانى

12_مره واحد صعيدى اتعزم على حفلة تنكرية راح بعت اخوه

13_واحد قال لخطبتة لما ازمرلك تبقي انزلي قالتله انت جبت عربية قال لها لا جبت زمارة

14_
مره ولد صغير ركب تاكسى و والده قاله متتكلمش مع السواق كل شوية السواق يحاول

يفتح معاه كلام و الولد مبيردش فحاول يخليه يتكلم فبيقوله نفسك تطلع ايه لما تكبر والولد قاله مهندس زى بابا قاله طب لو بابا مهندس و ماما دكتوره الولد قاله ابقى مهندس طبيب فقاله لو بابا وماما دكاتره الولد قاله اطلع دكتور فقاله طب لو بابا طبال و ماما رقاصه فالولد قاله اطلع سواق تاكسى

15_مرة 3 خفافيش عملوا مسابقه علي

الي يمص دم اكتر فالأول دخل بأه كله غرقان دم وقال : شايفيين الأرنب ده . انا الي ماصص دمه ... فالتاني دخل وبأه برده كله غرقان دم وقال : شايفين الجاموسه دي . انا الي ماصص دمها... فالثالث دخل وكله من ساسه لراسه غرقان دم وقال : شايفيين العمارة دي . فكله استغرب وقالوا اه .. قال : انا مشوفتهاش

16_سواق تاكسي قعدت جنبه بنت حلوة قوي قاللها : تعرفي تسوقي؟
قالتله : لأ
قالها : أنا تسوقي

17_مرة فيل اتجوز نمله وبعد ايام زهق منها فقالها انتي طالق
فقالتله والفيل اللي في بطني

18_واحد راكب عربية صغيرة جدا ماشى بيها فى شارع صغير و و احد تانى راكب عربية كبيرة جدا وكل واحد عاوز يعدى من الشارع حدثت خناقة كبيرة ..
.المهم صاحب العربية الصغيرة بكل فخر قال لصاحب العربية الكبيرة:انت عارف العربية دى فيها ايه رد و قالوه لا قلوه العربية دى فيها عفريت قالو ورينى كده دعك العربية طلع منها عفريت كبير وقال:شبيك لبيك تطلب ايه قالو 2شاى و جاب الشاى المهم صاحب العربية الكبيرة أشترى العربية الصغيرة مقابل الكبيرة ودعك العربية بعد ما أشتراها و طلع العفريت قال صاحب العربية انا عاوز دهب وفلوس و عربيات زد العفريت:انا بعمل شاى

19_مسطول راح المحكمه القاضى بيسأله انت متجوز مين؟قاله متجوز واحده ست
القاضى:انت بتهرج هو فى حد بيتجوز واحد راجل
المسطول:اه اختى

20_واحد رخم عرف ان الاموات بتحس وتسمع باللى بيحصل حواليها
راح الترب و شغل الكاسيت على العالى باغنية الحياه حلوه

21_واحد مسطول ماشى فى الشارع قابل واحد قاله ازيك يا محمد انت اتغيرت اوى يا محمد عنيك ووشك وشكلك اتغير قوى يا محمد رد عليه وقاله انا مش محمد قاله ياه وكمان غيرت اسمك

22_واحد باشا الزمن دار عليه وافتقر حب يشتغل اشتغل بتاع فجل وجرجير
وقف فى السوق وهو لابس الطربوش وبيقول فجل يا حوش جرجير يا كلاب

23_مره ابو العربى دخل القسم فالظابط بيحقق معاه قال له
ازاى يا ابو العربى تعمل كده فى الراجل دا انتا كسرت له رجل و قطعت له ايد وجبت له شرخ فى دماغه رد ابو العربى يا باشا انا كنت ماشى بالعربيه بتاعتى بسرعه و سعادتك عارف عربيتى مش فيها فرامل فا انا قعدت ادى للراجل ده كلاكسات و اقلب له فى نور وهو اللى ما بعدش عن العربيه فدخلت فيه غصب عنى رد الظابط لا لا لا لا انتا كده عندك حق هو اللى غلطان انا ها اساله سال الظابط الراجل قال له انتا ازاى ما بعدش انتا مش عارف ان عربيه ابو العربى مش فيها فرامل رد الراجل والله يا باشا انا معملتش حاجه انا كنت قاعد فى الدكانه

24_واحد كسلان اتحكم عليه بالإعدام بدفنه في حفره فقالوا له نفسك في أيه قبل الموت
قال نفسي أشرب قالوا له قوم أشرب قال لسه حقوم اردم

25_كان فى مرة واحد دماغه بتلف راح يقابلها من الشارع اللى وراه

26_رئيس دوله صغيره راح زياره للصين
رئيس الصين بيقله احنا عددنا 900 مليون نسمه انتو عددكم كام رد رئيس الدوله احنا 30 ألف راح رئيس الصين قاله يا راجل طب مجبتهمش معاك ليه

27_مره واحد بخيل قوى خبط فى حيطه اتعور جامد اوى وقعد ينزف
شافه واحد عسكرى قاله اشوفلك دكتور قاله لا شوفلى حد يشترى الدم اللى نازل دا

28_ مرة واحد جزار قال لمراتة : انت ما حطيطيش
احمر لية قالتلة: الاحمر خلص احطلك دهن

29_مرة واحدة قالت لحبيبها البخيل
(اكلها معاك بدقة اعيش معاك فى جحر)راح قال انتى ليه مادية قوى كدة يا حبيبتى

30_مرة واحد واقف قدام التلاجة بيفتح الباب بتاعها براحة
ويقفلة تانى جة صاحبة وقالة لية كدة قالة اموت واعرف مين بيطفى النور من جوة

31_مرة واحد صعيدي حب يعمل روش كتب على الشومة أديدس

32_مرة واحد دخل مستشفي المجاننين لقي المجانين معلقين واحد في السقف
واعدين يلفوا حولة شاف واحد اعد لوحدة قالة يابني انت مش بتلعب معاهم لية قالو يابية دول ناس هبل فاكرين الراجل لمبة واعدين يلفوا حولة قالو يابني انت شكلك عاقل قوم معاي ننزل الراجل قالو هنعد في الضلمة ياروح امك

33_اتنين مساطيل طينة طلبت معاهم ان اول واحد هيعدى من الشارع
يقطعوا رقبته ويلعبوا بيها كورة فلقوا واحد معدى من الشارع اتارية مسطول اكتر منهم المهم وقفوه وقالوله احنا طلبت معانا نطير رقبتك ونلعب بيها كورة راح مطلع سكينة وضربها فى دماغه وقالهم دا انا افسيها قبل ما تلعبوا بيها :D

مع تحياتي
نكت مضحكة و مسلية F84400a
:heart: :heart:
نكت مضحكة و مسلية 55ca7ed

نكت مضحكة و مسلية
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-